tisdag 8 april 2008

Censur av min blogg i Kina

Chengdu, Kina

När jag skall gå in och titta på min blogg här i Chengdu, kommer jag inte åt den.

Min blogg är censurerad i Kina!

Detta kan också påverka hur de sista inläggen från Nepal ser ut. Jag skulle in och ändra lite i dem och plötsligt hamnade bilderna konstigt. Jag kan som sagt själv inte se min blogg längre, så jag kan inte avgöra hur bilderna ligger.

På ett stort internetställe här i Chengdu kom jag inte heller åt att skriva på min blogg. Där kunde jag helt enkelt inte göra något alls.
Lyckligtvis gick det bra att skriva på bloggen från det guesthouse där jag bor. Men jag kan som sagt inte själv se bloggen.

Hittills har jag bara kunnat skriva på bloggen, men inte lägga till bilder.

Aterstår att se hur mycket detta kommer påverka mina möjligheter att blogga över huvud taget under min tid i Kina.

Jag kommer fortsätta försöka lägga in bilder. Har några ideer om hur jag skall kunna göra, men eventuellt får jag lägga in dem efteråt.

Kallar detta grov censur! Fast man får ju förstå de kinesiska myndigheterna också - jag skulle ju kunna störta hela det kommunistiska systemet med min knivskarpa och kontroversiella blogg!

Inga kommentarer: