tisdag 15 april 2008

En dag på kontoret

Bejing, Kina

Softade igår kväll och hade sedan inga problem att sova tio timmar, trots att jag sovit på eftermiddagen.

Tog beslutet att inte åka transibiriska järnvägen och köpte flygbiljetten till Stockholm.
Har alltså drygt en vecka i Bejing. Spännande!

När biljettbestyren var avklarade tog jag en lång promenerad. Bejing är en byggarbetsplats - både i stort och smått. Speglar deras boomande ekonomi, men också ambitionerna inför OS, tror jag.

Åkte vidare till Davids kontor och fick en bärbar dator + boken. De har ett stort kontor, så det var inga problem för mig att låna en kontorsplats med nätverksanslutning och sitta där större delen av dagen.Var mysigt och bekvämt. Skriva, blogga, redigera bilder, etc.
Ta en kaffe, byta något ord med David och hålla på i min egen takt.

Inga kommentarer: