tisdag 15 april 2008

Ingen transibirienresa ... denna gång

Bejing, Kina

Har idag slutgiltligen beslutat mig för att INTE åka transibiriska järnvägen denna gång.

Jag kommer definitivt åka någon gång i framtiden. Nu har jag samlat all information och har på sätt och vis mer lust än någonsin.
Men skulle jag göra det nu, sa skulle jag inte kunna njuta av det fullt ut. Är helt enkelt lite för sliten och inte tillräckligt hungrig på upplevelsen. Skulle nog mest sitta och läsa och bita den som kom i närheten.

Tror att det kan vara en bra sommarresa någon gång. Att förbereda mig genom att söka alla visum i Sverige. Ta båten till Helsingfors eller Tallin, åka vidare med tåg till S:t Petersburg och turista några dagar. Köpa transibirien-biljetten där - lär vara bästa stället.
Sedan dra vidare till Moskva några dagar och borda tåget för den långa resan österut. Planera några stopp på vägen och avsluta i Bejing, en stad jag verkligen gillar.

När jag tagit detta beslut, så sökte jag runt och slog till på en flygbiljett hem till Stockholm för under fyra tusen spänn.
Skall stanna i drygt en vecka här i Bejing. Ta det lugnt, göra lite turistgrejor samt umgås med David i helgen.
Kommer tillbaka till Sverige tisdag 22 april.

Då är denna två och en halv månaders resa över!

Inga kommentarer: