fredag 1 februari 2008

Framme i Indien

Candolim beach, Goa, Indien

Efter en natt utan att hinna sova – dessutom fick jag mycket bråttom på morgonen – så sov jag gott på flyget. Vi mellanlandade för att tanka i Baku, Azerbajan.
Fundering: Räknas det som att jag besökt Azerbajan eller inte? Vi steg inte ur planet. Min åsikt är att det inte räknas, (I jakten på antal länder man besökt i sitt liv, menar jag). ;-)
Flygbiljetten köpte jag via Apollo. En "sista-minuten" flygstol 14-dagars charter med inkluderat ospecificerat boende första natten. Min resa kostade 4.498 kronor och jag kommer bara slänga bort återresan.
/ Tips: Det går att hitta otroligt billiga flygstolar om man har is i magen. Kolla Vings, Apollos eller fritidsresor hemsidor och surfa in på deras sista-minuten-erbjudanden. Går ni in på www.ticket.se, så finns många av erbjudandena samlade där, men lita inte på att Ticket är helt uppdaterade, utan kolla in charter-bolagen separat. Åkte med 14-dagars charter Vingresor till Mombasa, Kenya, 14 dagar för 3.999 kronor strax före jul. /
Hamnade i en sovsal med 33 bäddar uppdelade på två- och tre-vångingsängar. Jag föredrar denna sortens boende, eftersom jag (åtminstonde tidigare resor) inte haft några problem med att sova och det är ett utmärkt sätt att träffa folk på.
Men 33 personer i samma rum tycker till och med jag är lite mycket.
I slutändan så var jag helt själv och bredde ut mig över tre sovplatser.

Inga kommentarer: