tisdag 19 februari 2008

On the road again

Aurangabad, Maharashtra, Indien
Antal steg: 228.060
Som vanligt strulade det när jag skall åka bus i det här landet. Denna gång hade jag fått fel bussavgångsplats från resebyrån. Efter mycket strul och hjälp från en myndig indier med mobiltelefon, hämtar bussen upp mig fyrtiofem minuter efter utsatt avgångstid.
Bussresan var behaglig med en förvånansvärt jämn asfaltsväg. Verkar som vägkvaliteten varierar delstat för delstat.

Uppfylls av en glädje. Mår sällan så bra som när jag befinner mig i rörelse - På väg!

Kom fram till Aurangabad vid lunch. En liten indisk köping på 870.000 invånare och utgångspunkt för att besöka världsarven Ellora caves och Ajanta caves.
Lyxade till det med ett schyst hotell, som visade sig ha usel service. Personalen verkade inte ha en susning om vad de höll på med och ingen tog något ansvar.
Kom i samspråk med en självupptagen och skrytsam amerikan, som jag kommer undvika i fortsättningen.
Imorgon besöker jag Ellora caves och dagen efter Ajanta caves.

Inga kommentarer: