söndag 3 februari 2008

Vidare till Arambol

Igår tog jag lokalbuss till storstaden Mapusa (40.000 inv.) och sedan en knökfull buss därifrån hit till Arambol. En timme stående. Kom I samspråk med en Israel (Gilad) och en australiensiska (Jessi). Backpackers precis som jag.

/Hade jag varit bekväm och tagit taxi, vilket inte skulle kostat särskilt mycket, så hade jag inte träffat dem och därmed varit ensam när jag anlände. Point made!/
Vi letade hostel tillsammans – vilket tog ett tag – men hittade slutligen ResidenSea. Ett ställe med bungalows och en utomhusservering under stråtak i mitten. Ligger nere vid stranden.
Vill ni kolla in det så har de hemsidan: www.arambolresidensea.com
Ett schysst ställe där det är lätt att träffa folk. Bungalowerna har väggar och tak av vass och man hör vågorna slå mot stranden på natten, vilket är mysigt. Man hör också rassel av råttor på taket, vilket är mindre mysigt.
Jag fick ett singelrum för 300 rps/natt (ca 50 kronor) första natten, men bestämde mig idag för att slå på stort och byta upp mig till ett större rum med större säng. I och för sig 100 rps (ca 17 kronor) mer, men det kan det vara värt.

Inga kommentarer: