fredag 29 februari 2008

Perfekt hotell i Udaipur

Udaipur, Rajasthan, Indien

När jag steg ut på hotellets takterass, slogs jag av hur vackert Udaipur är. Utsikten inkluderar palatset.
Fick ett suveränt helkaklat, svalt, rent rum med balkong och nedsänkt badkar. Känns som min image av hardcore backpacker får sig en knäck av detta lyxlir. Utsikten från min balkong. Fick höra att monsunen var dålig föra året, så vattenståndet är lågt.
När jag började förhandla om hotellrum visade hotellchefen en skrubb utan fönster för 200 rps. Sedan betade vi av priskategori efter priskategori. Bestämde mig rätt kvickt för ett av deras dyraste rum, 750 rps. Det med bäst balkong. Nedan har jag markerat mitt rum precis under det gula hotellets takterass.
Fundering:
När jag ser vad jag vill hinna med på denna resa, så börjar jag känna mig stressad. Har varit ute i exakt fyra veckor och det kommer bli ont om tid att göra det jag vill på resterande sju veckor. Får nog förlänga med en till två veckor.
Hade tänkt soppa runt hemma i Stockholm de sista två veckorna i april, innan jag börjar jobba förste maj, men jag reser nog hellre då.
Tål att funderas på!

1 kommentar:

Anonym sa...

Klart du ska ha balkong med juste utsikt! Ingen skugga på backpackerstämpeln.

Gissar att du uppdaterat dig om oroligheterna i Tibet VS. Kina vi det här laget.
Take care
Fredrik