måndag 4 februari 2008

Karneval

Arambol beach, Goa, Indien
Antal steg: 50.182
Karnevalen var ok. Verkade arrangerad av bofasta västerlänningar, snarare än av indier. Alla som ville hade klätt ut sig, så det var mer en maskerad än karneval. Hade varit perfekt om jag tagit med mig ett par crazylinser hemifrån (vilket jag faktiskt funderade på att packa ner). Centrum för tåget var två hopsatta cyklar, med en massa trummor fastsatta, där pirater spelade.
Bästa kostymen tycker jag en indisk gubbe hade. Han var utklädd till Yoda, se bild.






Nåja, det var en kul blandning med folk, som roade sig tillsammans.



Tyvärr var jag trött och sov mellan fem och åtta. Hade tänkt gå ut efter det, men fastnade i trevligt samspråk med en kanadensiska (Cathlyn) och en irländare (Martin). Finska Anne från Anjuna beach hälsade på under karnevalen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Heja Magnus!

Jag funderar också på att blogga; då kan jag tex skriva om Excel, min trötta skrivbordsstol, blöjor, hundpromenader och trötta människor på tunnelbanan....... ^^

Men det är ju inte alls lika skoj. Det är ngt lurt här, lyxlirare!

Turn on tune in drop out
Peace/Björn

Anonym sa...

Haha den gubben var rolig :D
hilsen
gudsonen Fredrik