lördag 22 mars 2008

8 DAGARS PAUSE

Kathmandu, Nepal

Jag är trött på att hela tiden ligga efter i min blogg!
Så jag kommer lämna ett hål i min blogg för mina sista dagar i Indien.
Jag fortsätter nu bloggen från och med resan till Nepal.
Min intention är att fylla i pause-dagarna allteftersom, samt också skriva en summering av Indien. Så kolla detta hål regelbundet, plötsligt är det någon dag skriven! :-)

I Varanasi, där jag var från 14 mars till 23 mars, upplevde jag framför allt en levande gammal hinduisk kulturstad vid den heliga floden Ganges. Samt festivalen Holi, som går ut på att folk kastar färg på varandra och dricker sig snorberusade.
I övrigt fick jag ett återfall i min förkylning vilket höll mig stillsam och mot slutet träffade jag Karen från England, som ocksa skulle till Nepal. Hon kopte biljett till samma flight som mig, så vi anlände tillsammans till Kathmandu.

Ytterliggare en anledning till att jag gör ett hopp i bloggen, är att jag haft stora problem med internet-uppkopplingar och annat strul här i Nepal. Så jag kommer kanske vara lite sparsam med bilder, då de tar lång tid.

Känns skönt att komma mer i fas med bloggen!

1 kommentar:

Mattias sa...

Bra rutet! Släpp backoggen, (sagt med min Jarl Kulle röst) : Rrring in det nya, uuuut det gammla!! Ser fram emot lite nepalesiska stories. Landet är ganska mycket av en vit fläck för eurocentriska lilla mig.