tisdag 25 mars 2008

Ändring av planer

Kathmandu, Nepal

Fortfarande trött när jag vaknade igår morse och det kändes som jag återfick en släng av förkylningen. Antingen är det något annat än förkylning eller så överanstränger jag mig för snabbt och låter inte kroppen bli frisk. Jag vet inte?

Precis som jag börjde lära känna Kathmandu och funderar kring vad som finns att göra och hur den fortsatta resan skall se ut, så exploderade Karen i ett vredesutbrott.
Hon lämnar mig i en bokhandel där vi kikar på böcker och kartor över Nepal. Kände mig något förvirrad över hennes uppförande, men kunde inte göra så mycket åt det.
Köpte på mig en Nepalguide och en trekkingguide och funderade vidare på resan.

När vi möttes senare deklarerade hon att hon inte ville resa vidare med mig.
Hmm ... vad hände? (frågade jag mig själv - inte henne). Hon tyckte nog att jag körde mitt eget race lite för mycket, utan att rådfråga henne. När jag försökte samla på mig fakta och känna efter vad jag ville hitta på, så uppfattade hon det som att jag var svår och otillgänglig för hennes synpunkter. Nåväl, om hon exploderar för så lite var det lika så gott att vi skildes åt. Kvinnor?!

Blev sämre i förkylningen under dagen och orkade bara ligga och läsa.

Insåg att trekking var en ganska kass idé för närvarande och att vad jag behövde var vila.

Inga kommentarer: