måndag 31 mars 2008

Vandringsförberedelser

Pokhara, Nepal

Denna dag har jag ängnat åt förberedelser inför morgondagens vandring i Himalaya. Skaffat mig vandringspass och meddelat min planerade vandringsrutt. Köpt vattenreningstabletter, choklad, toalettpapper och annat livsnödvändigt.

Kommer att vandra i fyra till fem dagar på Himalayas motsvarighet till svenska Kungsleden. Dvs en autostrada av andra trekkers. Kommer inte vara ensam direkt. Det finns dessutom bekväma övernattningsställen på vägen, så det är inte frågan om tufft tältliv.

Träffade ett franskt par när jag köpte vandringspasset. Vi kom överens om att dela en taxi till utgångspunkten. Får se om vi sedan hänger ihop, de skall ta samma rutt som mig.

Vandringen innebär att jag inte kommer ha möjlighet att blogga förrän tidigast 4:de april.
Ha det bra till dess!

2 kommentarer:

Mattias sa...

Välkommen tillbaka från trekkingen, hoppas med alla lembas intakta!

Anonym sa...

Tack!
Aterkommer med rapportering innom kort
/Magnus