måndag 10 mars 2008

Är Taj Mahal ett av världens sju underverk?

Agra, Uttar Pradesh, Indien

Har sett fram emot att besöka Taj Mahal i många år!

Under mina olika resor har jag sett många fantastiska byggnadsverk och funderat kring vad som skall ge epitetet "Världens sju underverk".

Enligt den nya omröstningen på internet med deltagande världen över har sju mer eller mindre kvalificerade byggnadsverk utsetts. Se mer på: http://sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A4rldens_sju_nya_underverk

Min egen definition av ett "världens underverk" är:

När man står framför det, så förstår man inte hur det varit mänskligt möjligt att skapa det.

Eftersom maximalt sju får utses, så ser den lista jag format under mina resor ut som följer:

Detta var sex stycken. Nu återstår att se om Taj Mahal kvalificerar sig som nummer sju?

Inga kommentarer: