torsdag 27 mars 2008

Planering resten av resan

Kathmandu, Nepal

Var klart friskare igår, men har lärt mig min läxa (förhoppningsvis) - så jag tog det lungt även igår.

Har nu läst in mig på Nepal och även sett hur jag bäst kan ta mig till Kina, nu när det skiter sig med Tibet.
Min ungefärliga planering för resten av min resa ser ut så här:
- 28-30 Mars - Chitwan National Park för elefantridning och noshörningssafari.
- 30-4 April - Pokhara för trekking i Himalaya
- 5-8 April - åter till Kathmandu
- 8-13 April - flyg till Chengu i Kina där jag vill se världens största Buddhastaty
- 14-19 April - vidare til Bejing
- 19-26 April - Transibiriska järnvägen genom Mongoliet och Ryssland till Moskva
- 26-30 April - Ta mig hem till Sverige från Moskva på bästa sätt, kanske via StPetersburg

Tog en liten promenad och såg barn spela fotboll! I Indien har det alltid varit cricket, cricket och åter cricket. Kanske är det annorlunda här i Nepal?
Kathmandu är en skön blandning av gammalt och nytt.

Inga kommentarer: